
به گزارش خبرنگار اقتصادی نخ نیوز، ظرفیت اسمی تولید برق تجدیدپذیر ایران در روزهای اخیر به ۴۶۰۱ مگاوات رسید و ساتبا اعلام کرده که در روزهای آینده، دستیابی به ظرفیت ۵۰۰۰ مگاواتی با بهره برداری از پروژه های جدید محقق می شود.
همچنین برنامه ریزی های جدید سازمان ساتبا برای رسیدن به ظرفیت ۷۰۰۰ مگاواتی منصوبه تجدیدپذیرها، اوایل تیرماه است؛ به عبارتی باید نیمه اول تیرماه منتظر دستیابی به ظرفیت منصوبه ۷۰۰۰ مگاواتی باشیم.
از سوی دیگر، رسیدن به ظرفیت منصوبه ۱۱ هزار مگاواتی، تا پایان شهریورماه در برنامه به روز شده سازمان انرژی های تجدیدپذیر کشور قرار دارد.
عباس علی آبادی، وزیر نیرو در گفت وگو با نخ نیوز در خصوص برنامه های دولت در توسعه تجدیدپذیرها، ضمن تأکید بر تلاش بر رفع موانع توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر گفت: “رسیدن به ظرفیت منصوبه ۳۰ هزار مگاواتی در پایان دولت، همچنان در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و فکر می کنم با تلاش و پشتکاری که در بدنه وزارت نیرو و بخش خصوصی فعال در توسعه تجدیدپذیرها وجود دارد، به این برنامه دست خواهیم یافت.”



