سقف سنی اهدای خون در کشور برداشته شد

به گزارش گروه اجتماعی نخ نیوز، بر اساس اعلام مدیرکل دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران، دیگر محدودیتی برای اهدای خون برای افراد بالای ۶۵ سال وجود ندارد.

 شهرام شکرچی روز دوشنبه در این باره گفت: دستورالعمل جدید سازمان، بر اساس جدیدترین منابع علمی معتبر تدوین شده است.

وی افزود: این تصمیم بر اساس رویکرد کشورهای توسعه یافته اتخاذ شده است که در آنها ملاک اهدای خون، پایش سلامت اهداکننده است نه سن اهداکننده.

شکرچی تصریح کرد: اکنون تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون محدودیت و سقف سنی، به امر اهدای خون مبادرت کنند.

مدیرکل دفتر جذب با تاکید بر حفظ کیفیت خون اهدایی، گفت: تغییری در کیفیت و سلامت خون افراد بالای ۶۵ سال ایجاد نخواهد شد چرا که تمامی اهداکنندگان، قبل از انجام اهدای خون توسط پزشک معاینه می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: اهداکنندگان بالای ۶۵ سال، علاوه بر پزشک، توسط مدیر پزشکی نیز مورد بررسی قرار گرفته و تنها در صورت تایید سلامت آنها، اجازه ورود به فرایند اهدای خون را خواهند داشت.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x