آسیب به ۱۲۵هزار واحد غیرنظامی در جنگ/از هیچ کشوری درخواست کمک نکردیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی نخ نیوز، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آمار آسیب‌های ناشی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مناطق غیرنظامی کشور اظهار کرد: در کشور ۱۲۵ هزار و ۶۳۰ واحد غیرنظامی در کل کشور آسیب دیده‌اند که از این تعداد، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است. برخی از این واحدها ۱۰۰ درصد تخریب شده و برخی نیز آسیب دیده‌اند که مستندات آن را به نهادهای بین‌المللی ارسال کرده‌ایم، از این تعداد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد فقط تجاری است که محل کسب‌وکار مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین ۳۳۹ محل درمانی نظیر بیمارستان، داروخانه، آزمایشگاه، مرکز بهداشتی و مرکز اورژانس آسیب دیده‌اند، بعضی از این مراکز غیرفعال شدند و برخی بلافاصله فعال شدند؛ برای مثال، بیمارستان خاتم ظرف کمتر از ۲۴ ساعت خود را فعال کرد و سریعاً به کار پرداخت.

کولیوند به حملات دشمنان به مراکز درمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در پی اصابت موشک‌ها، به مجتمع توان‌بخشی هلال احمر که کنار بیمارستان خاتم بود، آسیب وارد شد همچنین به بیمارستان‌های ولی‌عصر(عج)، شهید مطهری و شهید رجایی، شیرخوارگاه آمنه، مجتمع توان‌بخشی جمعیت هلال احمر و مرکز بهزیستی که همگی کنار یکدیگر قرار داشتند، اصابت‌های بسیار زیادی صورت گرفت و خسارت‌هایی وارد شد. 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۳۲ دانشگاه آسیب دیده و مورد هدف قرار گرفته‌اند. آمار آسیب به مراکز آموزشی و مدارس حدود ۸۵۷ مورد بوده و ۲۰ مرکز هلال‌احمر اعم از شعبه، پایگاه یا انبارهای‌مان به‌صورت مستقیم مورد هدف قرار گرفته‌اند.

وی در مورد آسیب به زیرساخت‌های کشور بیان کرد: حدود ۱۵ زیرساخت، ۵ مخزن سوخت و همچنین فرودگاه‌ها و هواپیماهای مسافری که کاملاً غیرنظامی هستند مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده‌اند، همچنین ۴۹ دستگاه خودروی نجات در حین عملیات امداد و نجات و ۴۳ دستگاه آمبولانس در حین خدمت‌رسانی که بعضاً مستقیماً هدف موشک قرار گرفتند، آسیب دیده‌اند.

او با بیان اینکه “پیش از این ایام، ۴ میلیون داوطلب داشتیم.”، تصریح کرد: در همین ایام جنگ، یک میلیون و ۶۰۰ هزار داوطلب به جمع ما اضافه شده است، این نشان‌دهنده شوق و اشتیاق مردم برای پیوستن به جمعیت هلال احمر و کمک به هموطنان است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پیگیری‌های بین‌المللی بسیار خوبی را انجام دادیم. از طریق دادستان کیفری بین‌المللی و صلیب سرخ، موارد نقض حقوق بشردوستانه را پیگیری کردیم و پس از پیگیری‌های جدی، کمیته صلیب سرخ هم بیانیه داد، هم محکوم کرد و هم به دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که اسناد ما مورد تأیید آن‌هاست، من هم به‌عنوان رئیس کمیته حقوق بشردوستانه کشور و هم به‌عنوان رئیس جمعیت هلال احمر، تمام اسناد نقض حقوق بشردوستانه را ارسال کردم.

وی تأکید کرد: ما اصلاً از هیچ کشوری و هیچ فردی درخواست کمک نکردیم و حتی به نهادهای بین‌المللی گفتیم؛ “تنها مطالبه ما انجام مسئولیت و اقدامات قانونی شماست؛ همین برای ما کفایت می‌کند.”، اما بسیاری از کشورها علاقه به کمک داشتند که ما مانع نشدیم. در وزارت خارجه، شخص آقای دکتر عراقچی و مدیران، همچنین کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها واقعاً منسجم و بسیار خوب کمک کردند، از سوی دیگر، دستگاه‌های داخلی مخصوصاً گمرک و سایر عزیزان انصافاً همکاری خوبی داشتند و کمک‌های خارجی را ساماندهی کردیم.

او یادآور شد: ما اجازه ندادیم هیچ عزیزی برای دارو نگران باشد و داروخانه‌های‌مان را ۲۴ساعته فعال کردیم و حتی در بعضی جاها شعبه اضافه کردیم تا مردم در صف نمانند.

+

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x