
به گزارش نخ نیوز به نقل از رویترز، شرکت چینی فناوری رانندگی خودران «وی راید» امروز (سهشنبه) اعلام کرد که به دلیل تشدید بحران در منطقه خاورمیانه، فعالیت ناوگان تاکسی های بدون راننده خود را در شهر دبی امارات به حالت تعلیق درآورد.
بر اساس این گزارش، شرکتهای چینی که در زمینه خدمات خودران فعالیت می کنند طی سالهای اخیر به عنوان یکی از اولین مراکز توسعه تجارت خارجی خود، به منطقه خلیج فارس هجوم آوردهاند و جذب محیط نظارتی دوستانه و تقاضای زیاد برای خدمات اشتراک خودرو شدهاند.
شرکت «وی راید» که از سال ۲۰۲۱ خدمات روبوتاکسی را در این منطقه ارائه میدهد، اعلام کرد که ناوگان روبوتاکسی این شرکت در ابوظبی و ریاض به فعالیتهای تجاری عمومی و مسافری منظم خود ادامه میدهد.
تمام کارمندانش در این منطقه در حال حاضر از خانه کار میکنند و برای اطمینان از ایمنی و رفاه خود، رفت و آمد غیرضروری را محدود میکنند.
دو شرکت بزرگ دیگر روبوتاکسی چینی یعنی «آپولو گو» و «پونی ای آی» نیز اعلام کردند که شرایط منطقه را به دقت زیر نظر دارند.«آپولو گو» در بیانیه ای اعلام کرد که «همکاری نزدیکی با نهادهای نظارتی محلی دارد و خدمات خود را در صورت نیاز تغییر خواهد داد تا ایمنی کارکنان و واکنش منظم به شرایط محلی تضمین شود.
بخش تاکسی های بدون راننده شرکت بایدو خدمات تجاری روبوتاکسی را در ماه ژانویه امسال در ابوظبی راهاندازی کرده بود.
این گزارش حاکی است که شرکت «پونی ای آی» فعالیتهای آزمایشی خود را در دوحه و دبی به حالت تعلیق درآورده بود اما از روز دوشنبه این فعالیت ها را در دوحه از سر گرفت.
گفته می شود که این شرکت چینی همچنان در مرحله آزمایش در این منطقه است و فعالیت های خود را در دبی «در زمان مناسب» از سر خواهد گرفت.



