عید فطر در غزه

مردم غزه بعد از یک ماه روزه‌داری در زیر آتش صهیونیست‌ها در حالیکه شاهد شهادت عزیزان خود بودند و در میان کمبود شدید مواد غذایی که هشدارهای قحطی و گرسنگی عمدی را از سوی رهبران و نهادهای امدادی جهان به دنبال داشت نماز عید فطر را در میان ویرانه‌های به جا مانده از این حملات سهمگین به جا آوردند.
به گزارش نخ نیوز، فلسطینیان غزه با اندوه سنگین از دست دادن عزیزان و در حالیکه با یک وقفه نسبی در حملات ارتش صهیونیستی شاهد ویرانی گسترده خانه‌های خود در نقاط مختلف نوار غزه بودند به پایان ماه مبارک رمضان رسیدند.

براساس گزارش شبکه‌های مختلف عربی، مردم غزه نماز عید فطر را بر ویرانه‌های مساجد و خانه‌هایشان و در زیر باران برگزار کردند.

صهیونیست‌ها در پایان ششمین ماه نبرد زمینی‌شان در غزه، تقریبا به شکل غافلگیرکننده‌ای اعلام کردند نبرد زمینی تمام شده و همه نیروهای‌شان را از این منطقه بیرون آوردند و همزمان مذاکره برای آتش‌بس به قاهره رفتند. این خروج را بسیاری از جهانیان دلیلی بر شکست این رژیم رد تحقق اهدافش در غزه دانسته‌اند.
به عقیده بسیاری ، نتانیاهو رویارو با اعتراضات داخلی و هشدارهای جهانی حتی از سوی متحدانش قادر به مدیریت جنگ و تحقق اهداف نیست و همین امر موجب شده که درخواست‌ها برای برکناری وی در داخل و خارج شدت یافته است.  
حماس معتقد است که رژیم صهیونیستی مخالف آتش‌بس دائم و خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه است و همچنان بر سر راه رسیدن به توافق مانع‌تراشی می‌کند.
در حال حاضر مذاکرات بر سر یک طرح سه مرحله‌ای جدیدی برای آتش‌بس در غزه مبنی بر آزادی ۹۰۰ اسیر فلسطینی ، بازگشت آوارگان و بازسازی غزه در مصر جریان دارد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x