سال بد بوکس در ۱۴۰۲/ مربیان کوبایی و نوجوانان مستعد امیدهای آینده

در حالی که بوکس ایران سال بسیار بدی را پشت سر گذاشت، حضور مربیان کوبایی و وجود بوکسورهای مستعد در تیم ملی نوجوانان اهالی این رشته را به آینده امیدوار کرده است.
به گزارش نخ نیوز، بوکس ایران سال گذشته نیز همانند سال‌های اخیر نتوانست عملکرد خوبی را در مسابقات مختلف و مهمی چون بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و انتخابی المپیک در ایتالیا کسب کند اما حضور مربیان کوبایی باعث شده تا اهالی این رشته به آینده امیدوار باشند. در سال جاری ملی‌پوشان ایران یک مرحله دیگر از مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را پیش رو دارند که باید دید آیا می‌توانند با هدایت مربیان کوبایی موفق به کسب سهمیه شوند یا خیر.
ضمن اینکه باید این نکته را هم یادآور شد که عملکرد خوب نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نیز یکی دیگر از نکات مثبت این رشته است که در صورت سرمایه گذاری و مدیریت درست، می‌توانند برای سال‌های بعد آینده بوکس ایران را روشن کنند.
عملکرد ناامیدکننده در قهرمانی جهان
اواخر اردیبهشت سال گذشته تیم ملی بوکس ایران با سرمربیگری حسینقلی نهرودی و ترکیبی هفت‌نفره، در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر شد که نتوانست نتیجه مطلوبی بگیرد. همه بوکسورهای ایران در دور اول یا نهایتا دوم این رقابت‌ها حذف شدند تا ضمن عدم کسب مدال، از نظر تعداد مبارزه نیز عملکرد بسیار ضعیفی را به ثبت برسانند.
انتخاب روح‌الله حسینی به عنوان رئیس فدراسیون
سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون بوکس ایران برگزار شد که در پایان، روح‌الله حسینی با اکثریت آرا به عنوان رئیس چهار سال آینده این رشته انتخاب شد. در این مجمع سیامک صالحی، ناصر طالبی، محمد ستارپور و روح‌الله حسینی چهار کاندیدای نهایی بودند که حسینی با کسب ۴۲ رای از ۴۲ رای ماخوذه، رئیس فدراسیون شد.
ناامیدکننده در بازی‌های آسیایی هانگژو
مهر سال گذشته تیم ملی بوکس ایران با ترکیب علی حبیبی‌نژاد، دانیال شه‌بخش، سیدشاهین موسوی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور در این رقابت‌ها حاضر شده بود که همگی از رسیدن به مدال بازماندند. این مسابقات نخستین مرحله رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که ایرانی‌ها در کسب سهمیه نیز ناکام بودند.
درخشش نوجوانان و عملکرد ناامیدکننده جوانان در آسیا
اوایل آبان سال گذشته، تیم ملی بوکس نوجوانان ایران که با هدایت اکبر احدی به عنوان سرمربی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافت، با عملکردی درخشان و کسب پنج مدال (یک طلا، یک نقره و سه برنز) به کارش در مسابقات قهرمانی آسیا پایان داد. در سوی دیگر اما تیم ملی جوانان ایران که با هدایت رضا مهدی‌پور در این رقابت‌ها حضور داشت، بدون کسب حتی یک مدال به کارش پایان داد تا عملکرد بسیار ضعیفی را به ثبت برساند.
ناکامی نوجوانان در قهرمانی جهان
بر خلاف مسابقات قهرمانی آسیا که آبان سال گذشته برگزار شد و شاگردان احدی نتیجه بسیار خوبی را  در آن رقابت‌ها کسب کردند، در مسابقات قهرمانی جهان که آذر سال قبل برگزار شد، بوکسورهای نوجوان ایران نتوانستند انتظارهای بالارفته از خود را برآورده کنند و بدون کسب مدال از مسابقات جهانی خداحافظی کردند.
ورود دوباره مربیان کوبایی به ایران
فدراسیون بوکس ایران که به دلیل کسب نتایج ضعیف حسینقلی نهرودی را از سمت سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته بود،‌ پس از انجام مذاکرات متعدد موفق شد ۱۲ آذر سال گذشته با «رینالدو فونتس» کوبایی به توافق رسیده و هدایت تیم ملی را به او بسپارد. البته این پایان کار نبود و در ادامه فدراسیون بوکس با «خوان باتیستا فونتانیلس» کوبایی ملقب به «فونتانا» نیز به توافق رسید.
فونتانا که از مربیان سرشناس بوکس جهان است، هدایت تیم ملی بزرگسالان را به عنوان سرمربی بر عهده گرفت تا به کمک «رینالدو فونتس»، کارهای زیرساختی را برای پیشرفت بوکس ایران از رده‌های پایه تا بزرگسالان انجام دهند.
بستری شدن جاسم دلاوری در بیمارستان
روز یکم اسفند سال گذشته اعلام شد که جاسم دلاوری، بوکسور سنگین‌وزن سابق و مربی تیم ملی بزرگسالان ایران، به دلیل ابتلا به بیماری در بیمارستان بستری شده و از حدودا ۱۰ روز قبل ممنوع‌الملاقات است. دلاوری که سال‌ها با پیراهن تیم ملی بوکس ایران در میادین بین‌المللی به روی رینگ رفت، برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه و نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه دارد. همچنین برنز مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ امان و قهرمانی جوان آسیا ۲۰۰۵ کراچی، از دیگر عناوین این ملی‌پوش سابق است.
ناکامی از کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های جهانی
اواسط اسفند سال گذشته مسابقات جهانی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در حالی به میزبانی در شهر بوستو آرسیتسیو (لُمباردی‌) ایتالیا برگزار شد که تیم ملی ایران با شش بوکسور (دانیال شه‌بخش، علی حبیبی‌نژاد، مسلم مقصودی، میثم قشلاقی، پوریا امیری و ایمان رمضان‌پور) در این رقابت‌ها حاضر شد اما نتوانست سهمیه‌ای را به دست آورد.
آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته بوکس، اوایل خرداد امسال به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و بوکسورهای ایران این شانس را دارند که از طریق این رقابت‌ها، جواز حضور در المپیک پیش رو را کسب کنند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x