تقلای آمریکا برای آموزش نیروهای پلیس فلسطینی جهت به دست گرفتن امنیت غزه

وبگاه رژیم صهیونیستی «ایپک» (Epoch) فاش کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای آموزش نیرویی متشکل از ۵۰۰۰ نفر از نیروهای امنیتی وابسته به رام الله برای استقرار آنها در سراسر نوار غزه با هدف حفظ نظم در روز پس از جنگ است.
به گزارش نخ نیوز، این مطلب در مقاله‌ای به قلم رونی بن مناخیم، نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمده‌است که در آن اشاره می‌کند اعضای آن نیروها در مصر و اردن آموزش‌های به اصطلاح «ضد تروریستی» خواهند دید.
بر اساس طرح آمریکایی، این نیروها قرار است در زمینه امنیتی با ارتش اشغالگر، ایالات متحده و کشورهای عربی به اصطلاح میانه رو، مشابه نیروی امنیتی ویژه‌ای که ژنرال آمریکایی کیت دیتون در سال ۲۰۰۵ در کرانه باختری پس از انتخاب محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأسیس کرد، همکاری کنند.
بن مناخیم در مقاله‌ای که با عنوان «مسیر خلع سلاح در نوار غزه و ایجاد منطقه حائل» منتشر شد، توضیح داد که رژیم صهیونیستی در عین حال که به جنگ در بخش جنوب ادامه می‌دهد، به زودی باید روند خلع سلاح نوار غزه را آغاز کند. وی تاکید کرد این روند از قبل آغاز شده‌است، اما به صورت غیررسمی.
وی با بیان اینکه در مناطق تحت اشغال ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه، یگان‌های مهندسی شروع به انفجار چاه‌ها و تونل کرده‌اند، ادعا کرد: تاکنون ۱۵۰۰ حلقه چاه و ده‌ها کیلومتر تونل منفجر شده‌است، اما کار دشوار و طولانی است.
بن مناخیم با اشاره به اینکه طول این تونل‌ها در زمان آغاز عملیات ارتش اشغالگر در غزه هنوز کشف نشده‌ بود، از تونل‌هایی به طول ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر که جنبش مقاومت اسلامی حماس ۱۵ سال پیش به دور از چشمان اطلاعات اسرائیل ساخته بود، صحبت کرد.
وی در اظهاراتی واهی باز هم رویای نابودی حماس را به میان کشید و ادامه داد که خلع سلاح نوار غزه باید جزء جدایی ناپذیر «روز پس از جنگ» باشد و باید گامی پیشگیرانه برای هر حکومت دیگری در نوار غزه به جای حاکمیت حماس در نظر گرفته شود.
​وی گفت: اسرائیل از بازگشت ساکنان فلسطینی که از شمال نوار غزه مهاجرت کرده‌اند تا زمانی که این تونل‌ها به طور کامل توسط ارتش اسرائیل تخریب نشود به مناطق دارای تونل جلوگیری می‌کند، زیرا (به ادعای او) این به نفع خود ساکنانی است که به دنبال آرامش هستند، وجود چنین تونل‌هایی در منطقه، به این معنی است که مبارزان حماس برای مخفی شدن در آنجا بازگشته و ارتش اسرائیل دوباره به آنها حمله خواهد کرد.
در روز پس از جنگ، نویسنده به زعم خودش، می‌گوید که اسرائیل باید با نوار غزه به عنوان منطقه B برخورد کند، همانطور که در کرانه باختری رود اردن، جایی که کنترل امنیتی همه جانبه در دستانش است  عمل‌ می‌کند و می‌تواند در صورت دریافت هرگونه داده‌های اطلاعاتی برای مداخله، بلافاصله وارد نوار غزه شود. 
به موازات آن، به گفته نویسنده، رژیم صهیونیستی باید یک منطقه حائل در امتداد مرز با نوار غزه، به عمق دو کیلومتری و میادین مین ایجاد کرده و تدابیر هشدار دهنده و نظارتی را برای «جلوگیری از ورود افراد  به خاک اراضی اشغالی» اتخاذ کند و این منطقه را به عنوان «منطقه کشتار» تعریف نماید که هر کسی وارد آن می‌شود باید بداند که با آتش ارتش این رژیم کشته خواهد شد.
وی همچنین از ارتش اشغالگر خواست تا از نوار غزه تا مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند، زیرا حضور ده‌ها هزار سرباز در این باریکه به اعضای باقی مانده حماس و جهاد اسلامی اجازه می‌دهد تا جنگ فرسایشی را علیه آنها به راه بیندازند. همانطور که در گذشته در جنوب لبنان چنین بود و سربازان ارتش اسرائیل اهداف آسانی خواهند بود.
از آنجایی که ارتش اشغالگر و ایالات متحده از این موضوع آگاه هستند، دولت بایدن قصد دارد یک نیروی ویژه متشکل از حدود ۵۰۰۰ پرسنل امنیتی فلسطینی وابسته به تشکیلات خودگردان را ایجاد کند که  آموزش‌های ضد تروریسم را در مصر و اردن خواهند دید و پس از خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه برای انجام وظایف امنیتی در سراسر نوار غزه مستقر خواهند شد.
این نویسنده به نقل از منابع آمریکایی نوشت: قبل از اینکه حماس کنترل نوار غزه را در سال ۲۰۰۷ به دست گیرد، تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق ۱۹۰۰۰ پرسنل امنیتی فلسطینی در نوار غزه وابسته به جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) را پرداخت می‌کرد و این امکان وجود دارد که تلاش کند دوباره بخش بزرگی از آنها را به خدمت بگیرد، زیرا بایدن علاقه‌ای به پایان دادن به جنگ در غزه قبل از دستیابی به توافق بر سر نهادی که نوار غزه را مدیریت کند و به امنیت اسرائیل آسیب نرساند، ندارد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x