هشدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بایدن به خاطر نتانیاهو

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رئیس جمهوری این کشور تاکید کرد، اگر از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا دعوت نشود، شخصا او را دعوت خواهد کرد.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از سایت صدی البلد، کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر روز یکشنبه خود به اراضی اشغالی در راس هیئتی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره این کشور مصاحبه‌ای با روزنامه عبری زبان “یسرائیل هیوم” داشت.
مک‌کارتی در این مصاحبه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را تهدید کرد که اگر از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا دعوت نشود، شخصا او را دعوت خواهد کرد.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اگر سفر به کاخ سفید انجام نشود، از نخست وزیر “اسرائیل” برای حضور در کاخ سفید و دیدار با اعضای مجلس نمایندگان دعوت خواهم کرد، او دوست عزیزی به عنوان نخست وزیر دولتی است که ما با آن نزدیک‌ترین روابط را داریم.
او در پاسخ به این سوال که نتانیاهو چه مدت برای دریافت دعوت‌نامه از سوی کاخ سفید منتظر خواهد ماند، گفت: فکر می‌کنم تا الآن هم خیلی طولانی شده و باید او را زودتر دعوت کنند.
مک‌کارتی در ادامه اعلام کرد که از اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در ژوئن به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز “استقلال” (تاسیس رژیم جعلی اسرائیل) دعوت شده است.
پیشتر بایدن اعلام کرده بود که به این زودی‌ها از نتانیاهو برای حضور در کاخ سفید دعوت نخواهد کرد و این برخلاف روال مناسبات میان واشنگتن و تل‌آویو است چراکه همواره نخست وزیر رژیم صهیونیستی به محض پیروزی در انتخابات از سوی کاخ سفید دعوت می‌شد؛ اما این بار در مورد نتانیاهو انجام نشد.
روابط واشنگتن و تل‌آویو به دلیل تحولات اخیر در ارتباط با اصلاحات دستگاه قضایی که خشم گسترده شهروندان اسرائیلی را به دنبال داشت، دچار تنش شد و در نتیجه آن رئیس جمهوری آمریکا نیز روی خط بحران آمد و از تل‌آویو خواست راه‌حل فوری را برای این مشکل پیدا کند تا شرایط بیشتر از این پیچیده نشود.
رژیم صهیونیستی پانزدهم ژوئن را به عنوان «روز استقلال» را جشن می‌گیرد، این روز مصادف با سالگرد تأسیس این رژیم روی ویرانه‌های سرزمین‌های فلسطینی در سال ۱۹۴۸ است و فلسطینی‌ها آن را «روز نکبت» می‌نامند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا