المشاط در دیدار با فرستاده سازمان ملل بر کاهش رنج ملت یمن تاکید کرد

المشاط در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و هیئت همراهش بر لزوم کاهش مشکلات انسانی یمنی‌ها ناشی از جنگ و حملات دشمن و تحقق خواسته‌های یمنی‌ها برای برقراری صلح عادلانه تاکید کرد. رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرد که رایزنی‌ها با هیئت عمانی که به صنعاء سفر کرد، حامل ایده‌های مثبتی در ارتباط با پرونده انسانی و در راس آنها پرداخت حقوق بود.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن که توسط انصارالله تشکیل شده، در نشستی با حضور اعضای شورا، رئیس پارلمان، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن و معاون او در امور دفاعی و امنیتی، آنها را در جریان آخرین تحولات سیاسی و نتایج رایزنی‌ها با هیئت عمانی در صنعاء قرار داد.
المشاط که ریاست این نشست را بر عهده داشت، تاکید کرد: رایزنی‌ها با هیئت عمانی که به صنعاء سفر کرده بود، حامل ایده‌های مثبتی در ارتباط با پرونده انسانی و در راس آنها پرداخت حقوق تمامی کارمندان دولتی از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز، بازگشایی کامل فرودگاه صنعاء و بندر حدیده و سایر مسیرها و نیز پرونده تبادل اسرا بود.

او در این نشست اظهار کرد: مساله انسانی با تمامی ملاحظات اولویت داشته و راه ورود مناسب و درستی جهت انتقال به هر پرونده دیگری است.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه نیز از تلاش‌هایی که کشور عمان برای پیشبرد روند صلح در یمن انجام داده، تقدیر و تاکید کرد: شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی یمن به دنبال موفقیت تلاش‌ها برای برقراری صلح فراگیر و عادلانه و نیز ثبات در منطقه در راستای صلح و امنیت بین‌المللی است.
همچنین او از مقاومت تمامی گروه‌های مردم یمن در برابر حملات آمریکایی-سعودی و محاصره ظالمانه آنها در طول هشت سال گذشته که بدترین بحران انسانی جهان را رقم زد، تقدیر کرد و بار دیگر از آنهایی که در خیانت به کشور دست داشتند، خواست از حکم عفو عمومی استفاده کرده و به آغوش وطن بازگردند.
المشاط این حکم عفو را فرصت باارزشی دانست که بهتر است از آن استفاده شود.
همچنین طرف‌های حاضر در این نشست طرح‌های اقتصادی مزدوران دشمن برای افزایش قیمت دلار غیرقانونی گمرکی تا ۷۵۰ ریال و سایر اقداماتی را که موجب افزایش قیمت مواد غذایی، دارو، فرآورده‌های نفتی، هزینه‌های سفر و سایر موارد شده و فشار مضاعفی را به مردم یمن وارد کرده، به شدت محکوم و تاکید کردند، این تصمیمات در چارچوب جنگ اقتصادی با نظارت آمریکا و انگلیس گرفته و اجرا می‌شوند و هدف از آنها تسلیم کردن مردم یمن است.
آنها در ادامه از بازرگانان خواستند با در نظر گرفتن وضعیت مردم یمن و برای کاهش مشکلات آنها واردات را از بندر حدیده که قیمت دلار گمرکی ۲۵۰ ریال است، انجام دهند.
همچنین المشاط در دیدار با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و هیئت همراهش بر لزوم کاهش مشکلات انسانی یمنی‌ها ناشی از جنگ و حملات دشمن و تحقق خواسته‌های یمنی‌ها برای برقراری صلح عادلانه تاکید کرد.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه بر اهیمت نقش سازمان ملل و تلاش‌های آن برای پیشبرد روند صلح در یمن تاکید کرد.
گروندبرگ نیز در این دیدار تلاش‌های المشاط در روند صلح و برقراری آرامش در دوره قبلی را ستود.
مذاکرات تمدید آتش‌بس ابتدای اکتبر گذشته با شرط انصارالله برای پرداخت حقوق کارمندان دولتی از درآمدهای حاصل از فروش  نفت و گاز استخراج شده از استان‌های تحت کنترل دولت مستعفی و مخالفت طرف مقابل به بن‌بست رسید.
ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری انصارالله ۲۶ مارس ۲۰۱۵ عملیات نظامی را در حمایت از نیروهای وابسته به دولت مستعفی علیه مناطق تحت کنترل انصارلله در استان‌های شمالی و مرکزی از جمله صنعاء آغاز کرد.
طبق گزارش سازمان ملل، این جنگ تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۷۷ هزار کشته داشته و خسارات گسترده‌ای بالغ بر ۱۲۶ میلیارد دلار را به اقتصاد یمن وارد کرد و باعث شد زندگی ۸۰ درصد مردم این کشور به کمک‌های بشردوستانه وابسته شود.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x