تقاضای تمدید برنامه ششم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که دولت در یک بندی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ آورده است که تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم، قانون برنامه ششم تمدید می‌شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با نخ نیوز، اظهار کرد: دولت سه حکم در بند «و» تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ آورده است اول اینکه «احکام دارای ماهیت دائمی تحت عنوان قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۳ تا زمانی که توسط قوانین دیگر نسخ نشده، دارای اعتبار است».  
وی توضیح داد پیش از این دو قانون مقررات مالی دولت ۱ و ۲ در مجلس تصویب شده بود. در اینجا درباره قانون مقررات مالی دولت ۳ به احکامی اشاره شده که به عنوان چهارچوب منابع و مصارف می‌آید و دیگر نیاز به تکرار آن در هر سال در بودجه نیست. بلکه با این بند به صورت دائمی تصویب می‌شود.
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ همچنین گفت: یکی دیگر از احکام بند «و» تبصره ۲۰ در این باره است که «اجرای احکام مندرج در این قانون در خصوص احکام یک ساله مربوط به سال ۱۴۰۲ است»؛ این حکم درباره احکام یک ساله است. چون یک سری احکام بیشتر از یک سال لازم نیست که مصوب شود و باقی بماند.
حاجی دلیگانی افزود: حکم دیگری که در این بند آمده ناظر به این است که «قانون پنج ساله ششم توسعه تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و حداکثر شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تمدید می‌شود» این حکم هم بدان معناست که تا زمان تصویب برنامه هفتم، برنامه ششم به قوت خود باقی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا