نصب افراد غیرمتخصص به مسئولیت‌های حساس اهانت به تخصص و دانش آموختگان آن رشته

نخ نیوز/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نصب افراد غیرمتخصص در مسئولیت های حساس اهانت به تخصص اهانت به دانش آموختگان آن رشته ها است.

سید حسن عاملی ۲۵ آذر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با با ارائه تحلیلی از روند سبک مدیریتی آمریکایی ها و اروپایی ها، تصریح کرد: آمریکا و هم‌پیمانان این کشور از اروپا که خود را جامعه جهانی می نامند داعیه مدیریت بر دنیا را دارند، نظم نوین برای دنیا تعیین کرده‌اند و هر کشوری که با  آن نظم همکاری نکند آن کشور را کشور عاصی، سرکش و محور شرارت معرفی می‌کنند و او را در دنیا منفورترین می کنند. مدیریت اختاپوسی آنها بر دنیا دو مشکل عمده دارد: پمپاژ دروغ، تسویل، دجل و قلب واقعیت ها برای مردم دنیاست.
وی خطاب به جوانان اظهار داشت: من به جوانانی که دل در گرو ایران مقتدر، عزیز، پر هیبت و با تمامیت ارضی دارند می گویم شبکه سعودی در ۵۰ روز گذشته ۲۵ چهره تجزیه طلب را آورده و ۱۲۰ بار برای این شبکه برنامه اجرا کرده اند. آیا این برای یافتن راه کافی نیست؟ او که می گوید کشور شما را تجزیه می‌کنیم آیا رواست که ما با آرامش خاطر پای صحبت این کانال کینه‌توز بنشینیم.
امام جمعه اردبیل با اشاره به ابعاد اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، تصریح کرد: این هفته اسرائیل گلوله را در خیابان به مغز یک دختر ۱۶ ساله خالی کرد. جنایات آنقدر وحشتناک بود که خود دولت نامشروع اسرائیل اقرار به جنایت کرد. این روزها که دولت های اروپایی متناوباً علیه ایران بیانیه می دهند و تحریم وضع می‌کنند چرا در حق آن دخترک مظلوم حرف نمی‌زنند؟ آمریکا که با تهدید از کشورهای خاص رای گرفت که ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل خارج شود چرا در حق این دخترک فلسطینی و در حق شیرین ابوعاقله خبرنگار آمریکایی فلسطینی الاصل که او نیز مغزش در خیابان با گلوله متلاشی شد حرف نمی زند و اسرائیل را از کمیسیون مزبور بیرون نمی کند؟ آنها مفتضح شدند اما تبلیغ می کنند که کار بزرگی کردند در حالی که تمام مسلمانان جهان با دیدن جنایت اسرائیل در حق زنان فلسطینی از آمریکا و سازمان ملل سوال می کنند که چرا صدای زن فلسطینی شنیده نمی‌شود؟ و سوال می کنند چرا به جای اسرائیل به ایران پرداخت می شود؟ 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به بیان مطالبات مردمی در خطبه های نماز جمعه پرداخت و اظهار داشت: قرار شده که مشکلات و مطالبات معقول و منطقی ملت ما در خطبه های نماز جمعه بیان شود .در این خطبه از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم در راستای دفاع از حقوق ملت و در مسیر دفاع از شایسته سالاری و دفاع از حریم تخصص تصویب کنند که از این به بعد در تمام رده های مدیریتی از وزارت تا پایین ترین سطح مدیریت باید فردی نصب شود که در آن سِمَت تخصص دارد نصب افراد غیرمتخصص به مسئولیت های حساس هم اهانت به تخصص است هم اهانت به دانش آموختگان آن رشته است، هم ضربه به پیشرفت کشور ، هم اضاعه باور و وثوق به نظام اسلامی است و گاهی ممکن است اعتماد جوانان تحصیل کرده را نسبت به دین و باورهای دینی ضایع کند.
وی خاطرنشان کرد: در روزگاری که سرعت تحولات علمی به حد اعجاز رسیده  نصب غیرمتخصص به یک پست حساس که او نه تخصص و سابقه ای در آن کار دارد به هیچ وجه قابل دفاع نیست. گاهی می گویند مدیریت بالاتر از تخصص است در حالی که جمع بین مدیریت و تخصص محال نیست و سخن آخر اینکه آیا شما نمی خواهید از نسل جدید برای آینده کادر سازی کنید؟ این مطالبه معقول مردمی نمایندگان مجلس را در برابر یک امتحان بزرگ قرار می دهد.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x