کامالا هریس به تایلند و فیلیپین سفر می‌کند

کامالا هریس امروز (چهارشنبه) به تایلند و فیلیپین سفر خواهد کرد تا درخصوص تعهد آمریکا نسبت به این منطقه گفت‌وگو کند؛ سفری که احتمالا خشم پکن را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه‌شنبه طی کنفرانسی به خبرنگاران گفت: «کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا صراحتا اعلام خواهد کرد که ایالات متحده تعهد پایداری در قبال جنوب‌شرق آسیا دارد.»
این مقام آمریکایی افزود: «هریس طی روزهای جمعه و شنبه در اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا- پاسیفیک (اپک) شرکت و در آنجا نسبت به رهبری اقتصادی آمریکا در این منطقه تاکید مجدد خواهد کرد.»
به گفته این مقام آمریکایی، روز جمعه کامالا هریس سخنرانی خود را درخصوص دستورکار اقتصادی و جامع دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای منطقه هند-آرام ایراد خواهد کرد. پیام اصلی سخنرانی او این خواهد بود که آمریکا تعهد پایداری در قبال اقتصاد این منطقه دارد.
براساس گزارش این مقام ارشد، روز شنبه پس از نتیجه‌گیری نهایی جلسات رهبران “اپک”، هریس دیداری دوجانبه با نخست‌وزیر تایلند خواهد داشت.
این مقام رسمی آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: «ما انتظار داریم در پایان این جلسات نتایجی درخصوص ابتکارات جدید حاصل شود تا همکاری ما را با یکدیگر تعمیق ببخشد. ما همچنین توقع داریم که آن‌ها درخصوص وضعیت میانمار و همچنین تحولات جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کنند.»
وی افزود که هریس در حاشیه این نشست، فرصت دیدار با سایر رهبران “اپک” را خواهد داشت. این مقام رسمی روز دوشنبه گفت که هریس دیداری با فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهوری فیلیپین خواهد داشت تا درخصوص ائتلاف امنیتی دوجانبه و روابط اقتصادی گفت‌وگو کنند.
کامالا هریس سفر خود را با بازدید از جزایر پالاوان واقع در فیلیپین و نزدیک دریای چین جنوبی در تاریخ ۲۲ نوامبر به اتمام خواهد رساند – جایی که او قرار است با شهروندان، رهبران جامعه مدنی و نماینده‌های گارد ساحلی فیلیپین دیدار کند.
به گفته این مقام رسمی، هریس اولین مقام سطح بالای آمریکایی خواهد بود که به این جزایر سفر خواهد کرد و احتمال می‌رود که این سفر نگرانی و خشم پکن را به دلیل نزدیکی آن به جزایر مورد مناقشه “اسپراتلی” در دریای چین جنوبی برانگیزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا