استفاده از شامپو بدون سولفات چه فوایدی دارد؟

چربی‌های طبیعی پوست سر، موهای شما را درخشان و شاداب کرده و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارند. یکی از مزایا شامپو بدون سولفات این است که موها و پوست سر شما را بدون از بین بردن روغن‌های طبیعی آن، تمیز کرده و از خشکی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

شامپوهایی که حاوی سولفات هستند آلودگی‌های پوست سر و موهای شما را از بین می‌برند. اما هنگامی که این شامپو را برای شستن مو استفاده می‌کنید، می‌تواند همراه با آلودگی‌ها، چربی و روغن‌های طبیعی روی پوست سر را کاملاً از بین ببرد.

شاید بپرسید که شامپو بدون سولفات چه فوایدی دارد ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که این نوع از شامپو‌ها دارای مزایای زیادی برای انواع موها هستند. در واقع سولفات یک پاک کننده قوی است که می‌تواند معایب زیادی برای موها داشته باشد.

اما همین پاک کنندگی قوی، علاوه بر آلودگی‌های مو، چربی‌ها و رطوبت مورد نیاز پوست سر را از بین برده و در نتیجه موهای شما را خشک و شکننده می‌کند. علاوه بر این، اگر پوست سر حساسی دارید، این ماده می‌تواند به مرور زمان باعث تحریک و قرمزی پوست سر شود.

اگرچه ممکن است سولفات‌ها به عنوان یک عنصر اصلی در شامپوها به کار گرفته شوند، اما برای همه مناسب نیستند. یکی از فواید شامپو بدون سولفات برای مو این است که می‌توانید با استفاده از آن، به صورت روزانه موهای خود را بشویید.

شامپو بدون سولفات بدون استفاده از شوینده‌های مبتنی بر سولفات فرموله شده است. اگر موهایتان مجعد، خشک و زبر هستند، بهتر است از این شامپو‌ها استفاده کنید؛ چرا که این محصولات بدون آسیب به مو و پوست سر، آن‌ها را به خوبی تمیز می‌کنند.

علاوه بر آن، شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند. ممکن است شما تصور کنید که هر چه شامپو کف بیشتری تولید کند، منجر به تمیزی بیشتر موها می‌شود. اما این تصور درست نیست؛ زیرا شامپویی که حاوی سولفات است بیشتر کف می‌کند.

مزایا شامپو بدون سولفات برای مو چیست؟

پوست سر شما روغن‌های طبیعی مانند سبوم تولید می‌کند که برای محافظت و رشد موها ضروری است. از مزایا شامپو‌های بدون سولفات این است که بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی سر، موها را تمیز می‌کند. همچنین این شامپو برای انواع موها مناسب است.شستن موی سر خانممزایای بیشتر این شامپو عبارتند از:

مناسب برای پوست‌های حساس

سولفات‌ها می‌توانند باعث التهاب پوست سر شوند. بنابراین، برای کسانی که مشکلات پوستی مانند اگزما دارند، انتخاب شامپوی بدون سولفات می‌تواند راه‌حلی عالی باشد. چرا که حاوی ترکیبات ملایمی است و علاوه بر تمیزی، باعث تحریک پوست سر نمی‌شود. 

درباره مزایا شامپو بدون سولفات و این که چرا باید از آن‌ها استفاده کنید باید گفت که این شامپو‌ها مواد پاک کنندگی ملایم‌تری دارند. به همین دلیل است که برای کسانی که پوست سر حساس دارند، تحریک ایجاد نمی‌کند.

حفظ حالت موهای فر و مجعد

ساختار طبیعی موهای مجعد به این شکل است که به مقدار قابل توجهی رطوبت نیاز دارد. استفاده از شامپو مو حاوی سولفات بر روی موهای فر می‌تواند آن را بیش از حد خشک، گره خورده و وز کند. در نتیجه به مرور زمان فر‌های مو تغییر می‌کنند.

یکی دیگر از فواید شامپو بدون سولفات برای مو این است که به سلامت انواع موها کمک کرده و منجر به حفظ حالت طبیعی موها می‌شود. بنابراین برای کسانی که موهای فر و مجعد دارند، این شامپو می‌تواند یک جایگزین عالی برای شامپو‌های سولفات‌دار باشد.

ماندگاری رنگ مو

 از آنجایی که سولفات‌ها مواد شیمیایی هستند، هرچه کمتر در تماس با پوست سر و موها قرار گیرند، برای سلامت مو مفیدتر است. افرادی که موهای رنگ شده دارند، باید از استفاده از شامپوهای سولفات‌دار خودداری کنند؛ زیرا این شامپوها حاوی پاک کننده‌های قوی هستند که رنگ مو را از بین می‌برند.

در مورد اینکه شامپو بدون سولفات چه فوایدی دارد می‌توان گفت که این شامپو ملایم بوده و به ماندگاری رنگ‌موها نیز کمک می‌کند. در واقع این شامپو‌ها برای حفظ روغن طبیعی روی پوست سر و مو و حفظ رطوبت آن‌ها مناسب بوده و منجر به شادابی موهای رنگ شده می‌شوند.

مو های بلوند خانم

حفظ رطوبت پوست سر

حفظ رطوبت طبیعی پوست سر، منجر به سلامت کلی مو می‌شود. شامپوهای بدون سولفات به حفظ رطوبت پوست سر کمک می‌کنند. همچنین برای کسانی که از موهای خشک یا آسیب دیده رنج می‌برند نیز مفید هستند و آن‌ها را نرم‌تر و براق‌تر می‌نمایند.

شامپو‌ حاوی سولفات با از بین بردن چربی طبیعی پوست سر، باعث کدر شدن مو می‌شود. درباره عوارض شامپو بدون سولفات می‌توان گفت که عوارض خاصی ندارد. در عین حال با ترکیبات گیاهی که دارند، نسبت به شامپوهای سولفات‌دار گزینه سازگاری با محیط زیست هستند.

شامپوهای بدون سولفات شامپوهایی هستند که نه تنها به شما کمک می‌کنند موهایی سالم داشته باشید، بلکه موهای آسیب دیده را نیز ترمیم می‌نمایند. استفاده از این محصولات برای کسانی که موهای خود را مرتب می‌شویند یا از خشکی پوست سر رنج می‌برند، ضروری است.

پیشگیری از موخوره

از مهم‌ترین فواید شامپو بدون سولفات برای مو می‌توان به این اشاره کرد که در کاهش موخوره و حتی جلوگیری از وز شدن مو موثرند. این شامپو‌ها با ترکیبات ملایم خود، موها را کاملاً تمیز کرده و از شکنندگی و ایجاد موخوره در آن‌ها پیشگیری می‌کنند.

علاوه بر آن، این شامپو منجر به کاهش و حتی جلوگیری از وز شدن مو می‌شود.

یکی دیگر از مزایای شامپوهای بدون سولفات این است که از سوزش چشم‌ها جلوگیری می‌کنند. در واقع اگر به طور تصادفی وارد چشمتان شوند، تحریکی برای آن‌ها ندارند. شما عزیزان می‌توانید در هنگام خرید شامپو از  https://elanza.com/category/shampoo-conditioner محصول مورد نظر خود را با توجه به نیاز موهایتان تهیه کنید.

شانه زدن موی سر خانم

عوارض شامپو بدون سولفات

شامپوهای بدون سولفات علاوه بر فوایدی که دارند، دارای معایب نیز هستند. یکی از مضرات استفاده از این شامپوها، میزان پاک کنندگی آن‌ها است. این محصولات نسبت به مدل‌های سولفات‌دار، کف کمتری تولید می‌کنند. در نتیجه ممکن است تصور کنید نمی‌توانند به خوبی موها را تمیز کند.

در واقع افرادی که به شامپوهای حاوی سولفات عادت دارند، بعد از استفاده شامپوهای بدون سولفات، احساس می‌کنند موهایشان به اندازه کافی تمیز نیست. اما این عوارض شامپو بدون سولفات نبوده و این احساس تنها به دلیل وجود روغن طبیعی در کف سر ایجاد می‌شود.

راه های مختلفی برای رفع این مشکل و تمیز کردن عمیق‌تر با شامپوی بدون سولفات وجود دارد. برای مثال هنگام شستشو، سعی کنید زمان بیشتری را صرف ماساژ دادن شامپو روی پوست سر نمایید.

از آنجایی که این شامپوها کف کمتری تولید می‌کنند، یک راه ساده برای افزایش توانایی پاک کنندگی آن وجود دارد. تحریک پوست سر به خودی خود باعث سلامتی بیشتر آن می‌شود. بنابراین ماساژ بیشتر علاوه بر ایجاد کف، می‌تواند به سلامت بیشتر پوست سر و موها کمک کند.

کسانی که موهای بلند یا ضخیم دارند، می‌توانند دو تا سه بار موهای خود را با این شامپو بشویند. در ابتدا این شامپو با ماساژ بیشتر اکثر سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌های روزانه از بین می‌برد. سپس در بار دوم باقیمانده از هرگونه تجمع چربی را تمیز کرده و پوست سر و مو را در شرایط بهینه خود قرار می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا