رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده از پهپاد در کرانه باختری

در حالی که برخی منابع اسرائیلی مدعی شدند، ارتش اشغالگر برای اولین بار در کرانه باختری از پهپادها استفاده خواهد کرد، برخی منابع دیگر عبری اعلام کردند، آمریکا قصد دارد اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا دستورالعمل‌های ویژه تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها در کرانه باختری را تغییر دهد.

به گزارش نخ نیوز، سایت عبری زبان واللا اعلام کرد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که واشنگتن از اسرائیل خواهد خواست اقداماتی را در پیش بگیرد که از خطر آسیب دیدن غیرنظامیان فلسطینی بکاهد و از خبرنگاران حمایت کند تا به این شکل از تکرار حوادثی همانند آنچه برای شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی-آمریکایی رخ داد، جلوگیری شود.
پیشتر یک افسر اسرائیلی در کنفرانس خبری اعلام کرده بود که تحقیق در پرونده ابوعاقله نشان می‌دهد که تخلفی از دستورالعمل‌های ویژه تیراندازی انجام نشده است.
همچنین برخی منابع دیگر چند هفته قبل اعلام کرده بودند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از او خواست در دستورالعمل‌های تیراندازی در کرانه باختری بازنگری کند.
شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، فرماندهان ارتش اسرائیل در کرانه باختری آموزش نحوه استفاده از پهپادها را آغاز کرده‌اند و در صورتی که عملیات بازداشت برای ارتش دشوار شود، از این پهپادها استفاده کرده و پایگاه‌ها را با آنها هدف قرار خواهند داد.
همچنین روزنامه عبری زبان “یدیعوت آحارونوت” ماه اوت را “اوت خشن” نامید و نوشت، تعداد عملیات‌ها در کرانه باختری در ماه اوت افزایش شدیدی داشت و از ۱۱۳ عملیات در ماه ژوئیه به ۱۷۲ عملیات در ماه اوت رسید که در ۲۳ عملیات آن از سلاح گرم استفاده شد، اما عملیات‌ها در قدس و داخل خط سبز از ۱۲۰ به ۳۷ مورد کاهش یافت.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x