فلسطین هم حمایت خود از اصل “چین واحد” را اعلام کرد

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین و سیاست چین واحد، توقف هر اقدامی مغایر با این سیاست را خواستار شد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزای “معا” فلسطین، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت خود را از کشور چین و حاکمیت و تمامیت ارضی و احترام کامل به سیاست چین واحد اعلام و بر ثبات موضعگیری خود در این زمینه تاکید کرد.
تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه نیز توقف هرگونه اقدامی مغایر با سیاست چین واحد را خواستار شد و بر حق پکن در حمایت از منافع حاکمیتی، امنیتی و توسعه‌ای خود تاکید کرد.
همچنین رهبری فلسطین ضمن تقدیر از موضعگیری ثابت چین در حمایت از ملت فلسطین و حقوق عادلانه آنها در تمامی عرصه‌های بین‌المللی، حمایت چین از مردم فلسطین در زمینه‌های اقتصادی و توسعه‌ای را ستود.
پس از سفر روز سه شنبه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به رغم هشدارهای چین، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با شدیدترین عبارت‌ها تشدید بی سابقه تنش‌ها و سیاست تحریک آمیز آمریکا علیه چین را محکوم می‌کند.
وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد: سوریه فقط چین واحد را به رسمیت می‌شناسد و کاملاً از مواضع چین علیه سفر نانسی پلوسی و از حق غیرقابل مذاکره چین یا معامله بر سر اقدامات و گام‌های چین برای دفاع از حاکمیت و استقلال و تمامیت اراضی خود حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x