اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغال زندانیان/ضمانت‌های دریافت وام مددجویان تسهیل شد

مسعود دائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا، درباره حمایت از زندانیان پس از خروج از زندان، مهمترین عامل پیشگیری از تکرار جرم را اشتغال زندانی دانست و افزود: ممکن است زندانیان مدتی پس از آزادی تا زمان پذیرش از سوی جامعه، بیکار باشند و در این شرایط ضرورت دارد تا نهادهای حمایتی از آنها حمایت کنند.

وی درباره خدمات مرکز خروج زندانیان گفت: زندانیان پس از خروج از زندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز پرونده تشکیل دهند و تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند؛ سعی شده تا میزان ضمانت‌های پیش‌بینی شده برای آنها تسهیل شود تا آنها بتوانند شغلی برای خود داشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته میزان تسهیلات زندانیان یک صد میلیون تومان بود اما اکنون باتوجه به شرایط اقتصادی در تلاش هستیم تا این میزان افزایش یابد و در این زمینه بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی داشته است.

سال گذشته میزان تسهیلات زندانیان یک صد میلیون تومان بود اما اکنون باتوجه به شرایط اقتصادی در تلاش هستیم تا این میزان افزایش یابد

مدیرکل اقدامات تامینی و مراقبت بعد از خروج سازمان زندان‌های گفت: امسال اعتبار اشتغال زندانیان پس از خروج از زندان از همان ابتدای سال از سوی دولت ابلاغ شد و این در حالی است که این اعتبار در سال قبل در نیمه دوم سال تخصیص یافت.

دائی با اشاره به فعالیت ۲۳۲ انجمن حمایت از مددجویان افزود: توانمندسازی خانواده زندانی با هر نوع جرم، رسالت این انجمن‌ها است تا این خانواده‌ها بتوانند در نبود سرپرست خود کیان خانواده را حفظ کنند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره، بسته‌های حمایتی و معیشتی، مستمری، ودیعه مسکن، توانمندسازی، تاب‌آوری، حرفه‌آموزی و حمایت از اشتغال خانواده زندانیان از جمله اقدامات انجمن‌های حمایت از مددجویان است.

دائی ضمن تاکید بر پذیرش خانواده زندانیان از سوی جامعه و حفظ کرامت آنها اظهارداشت: اشتغال همسران زندانیان باید با حفظ شأن و منزلت این بانوان باشد بنابراین با توانمندسازی زنان این خانواده‌ها سعی داریم تا آنها به جای روی آوردن به مشاغل کاذب در مشاغل آبرومند فعالیت کنند.

مدیرکل افزود: آموزش خیاطی، گلدوزی، تولید پوشاک، قالی بافی و صنایع دستی از جمله مواردی است که برای بانوان درنظر گرفته شده ضمن اینکه این افراد را به کمیته امداد امام خمینی «ره» معرفی می‌کنیم تا تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند.

مدیرکل اقدامات تامینی و مراقبت بعد از خروج سازمان زندان‌ها گفت: امروز هیچ خانواده زندانی نمی‌تواند مدعی شود که به انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان مراجعه کرده و به او تسهیلات اشتغال نداده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی به دلیل شرایط دریافت تسهیلات از جمله نداشتن ضمانت‌های لازم یا معرفی یک شغل خارج از چارچوب مشاغل تعیین شده موفق به دریافت وام نشود هرچند تلاش شده است تا میزان ضمانت‌های پیش‌بینی شده برای این افراد تسهیل شود.

دائی درباره ضرورت حمایت از فرزندان زندانیان برای پیشگیری از آسیب به این افراد و جلوگیری از چرخه تکرار جرم افزود: این فرزندان در معرض آسیب قرار دارند و باید نهادهای متولی دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و خیران و نیکوکاران برای حمایت از آنها از منظر مسئولیت اجتماعی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x