ارتباط آسم با ابتلا به فشار خون و بیماری قلبی

محققان دانشگاه پکن چین در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند بیماری آسم خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش نخ نیوز به نقل از اس تی دی، داده‌های حاصل از “نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت”(National Health Interview Survey) نشان می‌دهد که بزرگسالان با سابقه اختلالات آلرژیک در معرض خطر افزایش فشار خون و  بیماری سرخرگ کرونری هستند و بالاترین خطر نیز در مردان بزرگسال سیاه‌پوست دیده می‌شود.

بیماری سرخرگ کرونری نوعی بیماری شایع قلبی است. در بیماران کرونری قلبی، سرخرگ کرونر تنگ و باریک می‌شوند(استنوزیس) و عضلات قلب از رسیدن خون و اکسیژن کافی محروم می‌گردند.

دکتر “یانگ گو”(Yang Guo) از دانشگاه پکن گفت: برای بیماران مبتلا به اختلالات آلرژیک، ارزیابی روتین فشار خون و معاینه معمول برای احتمال ابتلای آنها به بیماری سرخرگ کرونری قلب امری الزامی است و باید توسط پزشکان انجام شود.

گو افزود که محققان طی مطالعات قبلی ارتباط بین اختلالات آلرژیک و بیماری قلبی عروقی را نشان داده‌اند. مطالعه حاضر با هدف تعیین اینکه آیا بزرگسالان مبتلا به اختلالات آلرژیک خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهند یا خیر انجام شده است.

محققان در این مطالعه از داده‌های مطالعه سال ۲۰۱۲ نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت(NHIS) که یک نظرسنجی مقطعی از جمعیت ایالات متحده است، استفاده کردند.

گروه آلرژیک شامل بزرگسالان مبتلا به حداقل یک اختلال آلرژیک از جمله آسم، آلرژی تنفسی، آلرژی گوارشی، حساسیت پوستی و سایر آلرژی‌ها بودند. به طور کلی، محققان طی این مطالعه ۳۴ هزار و ۴۱۷ بزرگسال که بیش از نیمی از آنها زن و میانگین سنی ۴۸.۵ سال داشتند را مورد بررسی قرار دادند. گروه آلرژیک شامل ۱۰ هزار و ۴۵ فرد بزرگسال بود. محققان در ادامه سن، جنس، نژاد، استعمال دخانیات، نوشیدن الکل و شاخص توده بدن افراد را بررسی کردند. آنها همچنین زیر گروه‌های طبقه‌بندی شده توسط عوامل جمعیت شناختی را بررسی کردند.

محققان دریافتند سابقه اختلالات آلرژیک با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری سرخرگ کرونری قلب مرتبط است. در تجزیه و تحلیل‌های بیشتر، افراد با سابقه اختلالات آلرژیک بین سنین ۱۸ تا ۵۷ در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا قرار داشتند. خطر ابتلا به بیماری سرخرگ کرونری قلب در شرکت کنندگان مطالعه که بین ۳۹ تا ۵۷ سال سن داشتند و مردان سیاهپوست/آفریقایی آمریکایی بیشتر بود. آسم بیشترین نقش را در خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری سرخرگ کرونری قلب دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا