مراکز اقامتی کردستان با حفظ حرمت ماه رمضان خدمات ارائه می‌دهند

به گزارش نخ نیوز، آرمان وطن‌دوست روز دوشنبه در جلسه ساماندهی و شیوه خدمات‌رسانی مراکز اقامتی و پذیرایی سطح استان در ماه مبارک رمضان که با حضور دستگاه‌های مرتبط نظارتی برگزار شد، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز امسال و پس از گذشت ۲ سال از شیوع ویروس کرونا شاهد ورود حجم زیادی مسافر به استان گردشگرپذیر کردستان هستیم که بعد از این ایام وارد ماه مبارک رمضان خواهیم شد و پیش‌بینی می‌شود این حجم از سفرها در فصل بهار نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: در این ایام با توجه به حفظ حرمت و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، مشکلی از حیث برخورداری از خدمات برای مسافران و گردشگران نخواهیم داشت.

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی کردستان با بررسی نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در ایام ماه مبارک رمضان، ادامه داد: رستوران‌های بین‌راهی و مراکز اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمانپذیرها و رستوران‌ها با کسب مجوز و رعایت شئونات این ماه مبارک فعالیت خود را برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران ادامه داده و مجاز به رعایت تمامی ضوابط و مقررات مربوطه هستند.

وی اضافه کرد: رستوران‌ها و غذاهای آماده سطح شهر که دارای سالن پذیرایی هستند، نیز برابر شیفت‌بندی اتحادیه مربوطه در ۲ نوبت ۱۵ روزه فعالیت می کنند و گشت‌های مشترک به صورت روزانه با حضور ادارات نظارتی انجام خواهد شد.

وطن دوست گفت: با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان، طرح بازدید نظارتی مشترک از تاسیسات گردشگری استان شامل واحدهای اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، هتل‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌ راهی، با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و دامپزشکی استان آغاز شده است و همواره ادامه دارد.

وی یاداور شد: امیدواریم با رعایت ضوابط و مقررات توسط تاسیسات گردشگری بتوانیم خدمات مناسبی به گردشگران ارائه کرده و حرمت این ماه را نیز حفظ کنیم.

در این جلسه برای تعدادی از واحدهای صنفی و نحوه خدمات‌دهی صنوف و حفظ حرمت و شئون اسلامی در این ماه مبارک با همفکری با دستگاه‌های مرتبط نظارتی استان تصمیماتی اتخاذ شد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا