الحوثی در آستانه روز ملی مقاومت در یمن: جهان معترف است دشمن به سوی شکست قطعی خود در حرکت است

رهبر انصارالله یمن ضمن دعوت از یمنی‌ها برای حضور در راهپیمایی‌های فردا (شنبه) در سراسر این کشور به مناسبت روز ملی مقاومت، تاکید کرد: کل جهان معترف است دشمن تا امروز در این جنگ شکست خورده و به سوی شکست قطعی خود در حرکت است.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی المسیره یمن، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن شامگاه امروز (جمعه) در آستانه روز ملی مقاومت یمن اظهار کرد: روز ملی مقاومت زمان مهمی برای یادآوری مسؤولیت‌ها و وظایف است.
الحوثی گفت: آغاز این جنگ ظالمانه و ناگهانی علیه یمن نشانه روشنی از ماهیت این جنگ است و به خوبی نشان می‌دهد متجاوز چه کسی است. این جنگ از واشنگتن اعلام شد تا مشخص شود متجاوز در جایگاه ناظر و عامل این تجاوز چه کسی است. طراح ائتلاف دشمن آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند و آمریکا ناظر اصلی آن است. عربستان و امارات نیز عوامل اجرایی این تهاجم هستند و بقیه اعضای ائتلاف تنها مزدورانی هستند که در ازای پول حضور دارند.
رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه نقش اسرائیل و انگلیس در طراحی این جنگ مشخص بوده و نظارت آمریکا بر آن از همه آشکارتر است، گفت: عربستانی‌ها و اماراتی‌ها با وجود اینکه میان مردم ما با آنها جنگی وجود نداشت، جنگ را آغاز کردند و رفتار مجرمانه ویژگی اصلی این جنگ از همان حملات اول بود و سکوت جامعه جهانی در برابر کشتارهای جمعی غیرنظامیان در مناطق مسکونی ادامه یافت.
الحوثی با اشاره به جنگ اقتصادی علیه یمن گفت: سرفصل این جنگ غارت منابع ملی یمن بود و ائتلاف متجاوز به شدت سعی داشت تاسیسات نفتی، بنادر و منابع ملی یمن را به شکل کامل به کنترل خود درآورد.
او با اشاره به سرقت درآمدهای نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی، گفت: حتی ساکنان استان‌های اشغالی یمن نیز از این درآمدهای نفتی محروم هستند.
رهبر انصارالله در ادامه هدف از انتقال بانک مرکزی یمن از صنعا را توقف پرداخت حقوق، افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول یمن دانست و گفت: محاصره شدید یمنی‌ها یکی از اشکال جنگ اقتصادی بسیار سختی است که دشمن آغاز کرده است و هدف از این محاصره شکنجه دادن مردم ما و تسلیم کردن آنها است.
الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت گسترده نیروی دریایی یمن و تلاش آن برای تولید موشک‌ها و پهپادهای بیشتر اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم از هر نقطه‌ای و به هر هدفی حتی در دریا موشک و پهپاد بفرستیم. همچنین در زمینه تولید خمپاره و بمب‌ به خودکفایی رسیدیم و اکنون انواع کلاشینکوف و اسلحه‌ها را تولید می‌کنیم.
او تاکید کرد: مقاومت دستگاه‌های امنیتی ما بسیاری از توطئه‌های دشمن را در هم شکست و همچنین تلاش‌های دشمن برای توسعه دائره جنایات سازمان‌یافته‌اش، آشوب و فروش مواد مخدر ناکام ماندند و از نشانه‌های این دستاوردهای امنیتی تثبیت سطح خوبی از ثبات در یمن، مبارزه با جرائم مختلف و بازداشت مجرمان است.
رهبر جنبش انصارالله گفت: کل جهان به شکست دشمن در این جنگ تا به امروز اذعان دارد و معترف است که دشمن به سوی شکست قطعی خود در حرکت است.
الحوثی حضور گسترده مردم یمن در تظاهرات، راهپیمایی‌ها و تجمع‌ها را نشان دهنده زنده بودن این ملت با وجود حملات نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای دانست و گفت: هرچقدر دشمن بر محاصره و جرائم خود بیفزاید، آگاهی مردم ما نیز بیشتر می‌شود و در تظاهرات و جبهه‌های نبرد حضور می‌یابند.
او افزود: مقاومت نظامی در میدان با وجود شرایط دشوار در یمن یکی از اشکال مقاومت مردم ما بود و نیروهای مستقر در جبهه‌ها با اراده و ایمانی فولادی با وجود کمبود تجهیزات و شرایط آب‌وهوایی سخت در حال مقاومت هستند.
این رهبر انصارالله در ادامه گفت: تعداد عملیات نیروهای مسلح یمنی در جبهه‌ها بیش از ۶۶ هزار عملیات مختلف است و تعداد عملیات‌ها و درگیری‌ها در جبهه‌های مختلف حجم بزرگ دستاوردهای ما در این جنگ را نشان می‌دهد.
الحوثی صنایع جنگی را که یکی از نیازهای اصلی برای مقابله با دشمن است، از نمونه‌های مقاومت یمنی‌ها دانست و گفت: نیروهای ما در این زمینه به ویژه در تولید سلاح‌های بازدارنده پیشرفت خوبی داشته‌اند، آنها از تولید موشک “الصرخه” به ساخت موشک‌های ذوالفقار، قدس۲ و برکان ۲ رسیدند و هنوز هم به تلاش‌های خود در این مسیر ادامه می‌دهند، کشور ما مقاوم است و حتی مهمات جنگی‌اش را خودش تولید می‌کند.
او تاکید کرد: تولید پهپادهای دور برد و یا برای جبهه‌های مختلف ادامه دارد و این مساله دردسری برای دشمن ایجاد کرده است، پدافند هوایی و نیروی موشکی و پهپادی یمن در طول جنگ و محاصره شدید، کار خود را از صفر شروع کرد و نتایج خوبی گرفت.  
رهبر انصارالله با اشاره به درگیری‌های روسیه و اوکراین گفت: تحولات اخیر دوگانگی استانداردهای غرب را نشان داد، در حقیقت غرب تمامی امکانات خود را برای حمایت از اوکراین به کار گرفت در حالی که به ما حق دفاع از آزادی و کشورمان را نمی‌دهند.
الحوثی در ادامه تاکید کرد: به مقاومت به عنوان گزینه اولیه، ایمانی، انسانی، اخلاقی و میهنی و نیز حمایت مالی و نظامی از جبهه‌ها ادامه خواهیم داد، همچنین ما به توسعه صنایع جنگی و توسعه صنایع در بخش‌های غیرنظامی ادامه خواهیم داد.
او درباره مساله فلسطین نیز گفت: هرگز از موضعگیری‌مان در حمایت از مساله فلسطین کناره‌گیری نخواهیم کرد حال طرف‌های عادی‌کننده روابط هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند.
رهبر انصارالله به نیروهای متخاصم توصیه کرد اگر می‌خواند از این بن‌بست خارج شوند، به این جنگ پایان داده و محاصره و اشغال یمن را متوقف کنند. ما در هشتمین سال جنگ با تولیدات جنگی و سلاح‌های دریایی خود به جنگ دشمن می‌رویم.
الحوثی در پایان نیز از ملت یمن برای حضور در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های روز ملی مقاومت در این کشور دعوت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا