انتقاد استاندار مرکزی از وضعیت اماکن تاریخی و گردشگری روستای هزاوه

«فرزاد مخلص الائمه» عصر جمعه در جریان بازدید از روستای مفاخرپرور هزاوه، با انتقاد از شرایط اماکن تاریخی و گردشگری این روستا، افزود: ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در رسیدگی به این روستا مشهود و غیر قابل پذیرش است.

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان اراک موظف شده است با مشارکت تمام مبادی ذی‌ربط آخرین طرح‌های توسعه گردشگری هزواه را بررسی، موانع آن را شناسایی و با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب، وضعیت گردشگری این روستا را بهبود بخشد و گزارش آن را ارائه نماید.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مشارکت مردم و پیگیری رسانه‌ها در این موارد بسیار راهگشا است.

در این بازدید، دهیار روستا و برخی اعضای هیات امنای خانه امیرکبیر و همچنین هیأت امنای امامزاده سلطان سیداحمد، گزارشی از اوضاع و احوال و مشکلات منطقه ارائه دادند و استاندار مرکزی نیز برخی موارد را به دست‌اندرکاران امر تذکر داد.

روستای هزاوه زادگاه امیرکبیر بزرگ از توابع بخش مرکزی اراک در ۱۸ کیلومتری غرب این شهرستان قرار دارد که با بافت کوهستانی و آب و هوای بکر، خطه‌ای مناسب برای باغداری و دارای مزارع وسیع انگور است.

این روستا علاوه بر ویژگی‌های تاریخی، دارای ذخایر آب فراوان، آب و هوای کوهستانی و چشم‌اندازهای طبیعی و معماری است.

هزاوه دارای چشمه‌های متعددی بوده که در فصل بهار تعداد آن‌ها بیشتر هم می‌شود و از این‌رو نام این روستا را «هزارآبه» نیز گذاشته بودند که بعدها به «هزارآوه» و به مرور به «هزاوه» تبدیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا