کاهش ۴ درجه‌ای دمای هوای کردستان

علی پناهی روز پنجشنبه اظهار داشت: سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته شهر زرینه با دمای منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد بود و پس از آن شهرهای دهگلان دمای ۱۲-، دیواندره و سقز ۹-، کامیاران ۸-، سنندج، بیجار و بانه ۷-، قروه ۶-، مریوان ۵- و سروآباد ۴- درجه سانتی‌گراد داشتند.

وی افزود: گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته روستای سلین در شهر سروآباد با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد بود و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در گرمترین ساعت به هفت درجه سانتی‌گراد رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز دمای هوای استان روند افزایشی داشته و به صورت ویژه از روز شنبه هفته آینده حدود ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد دمای استان بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: از امروز تا اواسط هفته آینده وضعیت هوای استان پایدار است و وزش باد شدید و قابل ملاحظه به عنوان تنها پدیده قابل توجه پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا