اپرا پشتیبانی از URLهای مبتنی بر ایموجی را آغاز کرد

اپرا در همکاری با شرکت یَت لبز، دسترسی به URLهای ایموجی‌محور را ممکن کرده است. از قرار معلوم، نقش ایموجی‌ها در دنیای وب به‌مرور‌زمان پررنگ‌تر می‌شود.

اپرا در حرکتی که آن را تزریق «سطح جدیدی از نوآوری به اینترنت» می‌داند، به نخستین مرورگر وب دنیا تبدیل شده است که از URLهای مبتنی‌بر ایموجی پشتیبانی می‌کند. به‌نوشته‌ی تک‌اسپات، ایده‌ی استفاده از ایموجی به‌عنوان آدرس وب شاید در نگاه اول مضحک باشد و حتی شاید استفاده‌ی گسترده از ایموجی در URL را شاهد نباشیم؛ بااین‌حال، آنچه اپرا ارائه می‌دهد، جالب به‌نظر می‌رسد.

اپرا می‌گوید در همکاری با شرکتی به نام یَت لبز موفق شده است این دستاورد جدید را ممکن کند. «یَت»‌ها (Yat) که فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) متولد شدند، «راهکاری SSI برپایه‌ی ایموجی‌» محسوب می‌شوند. همکاری اپرا با یَت لبز به کاربران این مرورگر امکان می‌دهد ازطریق وارد‌کردن یک رشته ایموجی در نوار آدرس (به‌جای حروف یا اعداد) مشغول وب‌گردی شوند. اپرا و یَت لبز ادعا می‌کنند نتیجه‌ی همکاری آن‌ها مزایای جالبی به‌همراه می‌آورد.

URLهای سنتی، خصوصاً URLهای کوتاهی که به‌سادگی می‌توان آن‌ها را به‌خاطر سپرد، به‌شکل فزاینده‌ای ارزشمندتر می‌شوند و همین موضوع به‌دست‌آوردنشان را سخت‌تر می‌کند. در گذر زمان، راهکارهای مختلفی برای حل این مشکل ارائه شده است؛ اما این راهکارها قرار نیست تا ابد جوابگو باشند.

در همین حین، ایموجی‌ها بیشتر از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند. به‌ادعای مؤسسه‌ی برندواچ آنالیتیکس، کاربران هر روز ۱۰ میلیارد ایموجی را ارسال می‌کنند و ۹۵ درصد کاربران کل اینترنت حداقل یک بار ایموجی ارسال کرده‌اند. شاید زمانش فرارسیده است که ایموجی‌ها نقش پررنگ‌تری در فضای وب ایفا کنند.

در روزهای اولیه‌ی اینترنت، برخی افراد شروع‌ به ثبت‌کردن دامنه‌های مختلف به نام خودشان کردند و زمانی که تقاضا برای دامنه‌ها افزایش یافت، با فروش آن‌ها توانستند پول خوبی به‌جیب بزنند. آیا چنین قابلیتی درباره‌ی URLهای ایموجی‌محور هم وجود دارد؟ شاید جواب این سؤال منفی باشد؛ اما فراموش نکنید تا همین چند سال پیش، کمتر کسی فکر می‌کرد رمزارزها یا NFTها در دنیای امروز تا این حد باارزش شوند.

برای آشنایی بیشتر با یَت‌ها، می‌توانید ویدئویی را مشاهده کنید که در یوتیوب منتشر شده است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x