پوتین: پایان جنگ اوکراین هر چه زودتر اتفاق بیفتد، بهتر است

رئیس جمهور روسیه در واکنش به اعلام برنامه آمریکا برای اعطای سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین که در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی به واشنگتن مطرح شد تاکید کرد، این کار نه کمکی به حل‌وفصل جنگ در اوکراین کرده و نه جلوی دستیابی مسکو به اهدافش را می‌گیرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با خبرنگاران، با وجود آنکه سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت آمریکا پیشرفته در نظر گرفته می‌شوند اما آن را سامانه‌ای “نسبتا قدیمی”‌ توصیف و تصریح کرد، مسکو راهی برای مقابله با آن خواهد یافت. همزمان او بیان کرد، روسیه خواستار پایان یافتن جنگ در اوکراین است و چنین پایانی به طرزی اجتناب ناپذیر با به کارگیری یک راه حل دیپلماتیک خواهد بود.
پوتین خاطرنشان کرد: هدف ما این نیست که چرخ درگیری نظامی را بچرخانیم بلکه به عکس می‌خواهیم به این جنگ پایان دهیم. ما برای یافتن پایانی برای این جنگ تلاش خواهیم کرد و البته هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است.
این در حالی است که جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این نظرات رئیس جمهور روسیه مدعی شد، پوتین “مطلقا هیچ نشانه‌ای از تمایلش برای مذاکره با هدف پایان دادن به این جنگ ارائه نداده است.”
کربی به خبرنگاران گفت:‌ “هر چیزی که پوتین دارد در روی زمین و هوا انجام می‌دهد حاکی از مردی است که می‌خواهد شاهد ادامه خشونت علیه مردم اوکراین و تشدید جنگ باشد.”
این در حالی است که روسیه مکررا گفته است، از انجام مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در اوکراین استقبال می‌کند اما اوکراین و متحدانش مدعی هستند این فریبی از جانب روسیه برای خرید زمان بعد از متحمل شدن شکست‌ها و عقب نشینی‌هایی در میدان جنگ است.
زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی که در ضمن بازگشتش از نخستین سفر خود به آمریکا در طول جنگ در کشورش منتشر کرد نوشت: ما با نتایجی خوب داریم از واشنگتن برمیگردیم. با چیزی که واقعا کمک خواهد کرد.
در ابتدای سفر زلنسکی به آمریکا دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ۱.۸۵ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر شامل اعطای یک سامانه دفاع هوایی پاتریوت را برای اوکراین در نظر گرفته است.
اما این سفر علامت سوال‌های فراوانی را از جمله درباره نحوه تحول کمک‌های نظامی آمریکا، ادامه حمایت‌های کنگره آمریکا از این کمک‌ها و نحوه پایان یافتن جنگ ایجاد کرد. مقامات آمریکایی مدعی هستند اعطای تنها یک آتشبار سامانه پاتریوت به اوکراین روند جنگ در این کشور را تغییر نخواهد داد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد، استقرار سامانه پاتریوت در اوکراین به حل وفصل جنگ کمک نخواهد کرد.
او بیان داشت: “این کار همچنین نمی‌تواند جلوی دستیابی روسیه به اهدافش طی اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین را بگیرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x