صدور سند تک برگ برای مسجد جمکران

سند مالکیت تک برگ مقدس جمکران توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحویل تولیت این مسجد شد.

به گزارش نخ نیوز به نقل از قوه قضاییه، مراسم اهداء سند مالکیت تک برگ مسجد جمکران با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران، حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حیدر فتاحی قائم مقام سازمان ثبت و جمعی از معاونین و مدیران دو مجموعه برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در این مراسم با تقدیر از رئیس و قائم مقام سازمان ثبت و تلاش های مؤثر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم در انجام این کار ارزشمند گفت: برخی اعمال نیک جاودانه می‌شوند و خدمت به خانه خدا عمل نیکی است که ثواب آن تا قیامت به افراد خواهد رسید و خداوند آنان را در ثواب عبادات و اعمالی که مردم در آن انجام می‌دهند شریک خواهد کرد.
بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند صدور سند تک برگ مسجد جمکران گفت: در ابتدا سند مالکیت تک برگ خود مسجد که دارای سند و پلاک ثبتی مجزا به مساحت ۶۲ هزار و ۲۷۶ هزار متر مربع بود صادر شد.
وی افزود: در خصوص سند مالکیت محوطه مسجد که قسمت‌های مشاعی از ۲۲ پلاک ثبتی بود، در ابتدا نقشه ۲۲ پلاک ثبتی تهیه شد و سپس تصرفات محوطه مسجد به مساحت ۲۹۰ هزار و ۱۲ متر مربع برداشت شد که رأی آن در قانون تعیین تکلیف صادر و در ادامه سند مالکیت آن صادر شد.
رئیس سازمان ثبت با اشاره به صدور سند تجمیعی مسجد و محوطه جمعاً به مساحت ۳۵۴ هزار و ۲۸۸ متر مربع معادل ۳۵.۵هکتار و انجام اقدامات مهم دیگری دراین خصوص، اظهار کرد: تهیه عکس‌های هوایی و ارتوفتو و تولید نقشه از حریم جمکران و سپس ژئورفرنس مربوط به حدود ۲۵۰ پلاک ثبتی به مساحت تقریبی ۵۰۰ هکتار با هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان انجام گرفت که جهت تأیید به سازمان نقشه‌برداری ارسال شده است و پس از وصول و تطبیق با مستندات، نهایتاً تثبیت اسناد مربوط به مسجد جمکران و مالکان خصوصی صورت خواهد گرفت.
در این مراسم، حکم و نشان خادمی افتخاری مسجد جمکران توسط تولیت این مسجد به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، قائم مقام سازمان و مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قم اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا