بیانیه پایانی نشست کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس

اعضای کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس با برگزاری نشستی هتک حرمت مسجد الأقصی توسط صهیونیست‌ها و تجاوزات آنها به فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت النشره لبنان، وزرای امور خارجه عضو کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس در پایان نشست خود در اردن، با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت مسجد الأقصی توسط صهیونیست‌ها و تجاوزات آنها به فلسطینی‌ها و محروم کردن آنها از حقوقشان را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: این حملات و تجاوزات تحریک آشکار احساسات مسلمانان در سراسر جهان بوده و آزادی عبادت در مسجدالاقصی و آزادی دسترسی نمازگزاران به این مکان مقدس را محدود می‌کند.
وزرای امور خارجه عضو کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس همچنین هشدار دادند که چنین اقداماتی نوید دهنده شکل گیری موجی از خشونت است که امنیت و ثبات در منطقه و جهان را تهدید می‌کند.
حاضران در این نشست در ادامه تمامی اقدامات و نقض‌های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی با هدف تغییر وضعیت تاریخی مسجدالأقصی و دیگر اماکن مقدس فلسطین را محکوم کردند و خواستار احترام رژیم صهیونیستی به وضعیت موجود این اماکن شدند.
این کمیته همچنین از جامعه بین‌الملل و به ویژه شورای امنیت خواست که هرچه سریع‌تر در راستای توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالأقصی اقداماتی را انجام دهند و به مسئولیت خود در چارچوب حفظ امنیت و صلح بین‌المللی عمل کند.
کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس، شامل اردن که ریاست آن را برعهده دارد، الجزائر، عربستان، فلسطین، قطر، مصر، مراکش، تونس به عنوان رئیس نشست سران کشورهای عربی، امارات به عنوان عضو شورای امنیت و دبیرکل اتحادیه عرب می شود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x