۲۱ روستای شهرستان کرمانشاه تا پایان سال‌جاری آبرسانی می‌شود

«علیرضا کاکاوند» روز چهارشنبه در گفت و گو با نخ نیوز ، اعتبار این پروژه آبرسانی را بیش از ۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته شرکت آبفای استان بخشی از لوله‌گذاری و حفر چاه پروژه امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه را به پایان رساند.

وی از انعقاد قرارداد با سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و بنیاد علوی برای تکمیل این پروژه خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه با پیشرفت ۳۰ درصدی شامل ساخت ۱۱ باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب، سه باب موتورخانه به ظرفیت ۸۵ مترمربع، سه ایستگاه پمپاژ و ۵۰ کیلومتر لوله گذاری است که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.  

کاکاوند در پایان خاطرنشان ساخت: پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا هرچه زودتر با اتمام این پروژه اهالی روستاهای تحت پوشش مجتمع از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند و دستیابی به این مهم با همکاری و همراهی اهالی روستاها با رفع موانع و مشکلات اجتماعی پیشرو محقق خواهد شد.

مجتمع امام علی (ع) با ۲۱ روستای تحت پوشش، ۷۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در ۹۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.  

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x