آموزش هنرخوشنویسی را در مدارس البرز تقویت کنیم

به گزارش نخ نیوز، « سردار فتح اللهی » روز دوشنبه در کارگاه توانمندسازی خوشنویسی کارشناسان و کارشناس مسوولان فرهنگی هنری استان البرز که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: خوشنویسی یکی از هنرهای کهن ایران است که برای آشنایی دانش آموزان با این هنر نیاز به انجام کار تیمی در کف مدارس داریم.

وی با اشاره به اینکه در معادلات جهان فرهنگی امروز هنر یکی از مولفه‌های بنیادی قدرت نرم است، خاطرنشان کرد: با هنر خوشنویسی می توان پیام های تربیتی را بویژه به  کودکان، نوجوانان و جوانان انتقال داد.

وی بیان داشت: فرهنگیان و دانش آموزان این استان با هنرخوشنویسی می توانند نقش مهمی در گسترش پیام های تربیتی و ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا کنند.

فتح اللهی با بیان اینکه هنر خوشنویسی بسیار زمانبر است و هنرمندی که وارد این رشته می‌شود باید دارای پشتکار و صبر زیادی باشد تا بتواند به نتیجه برسد،عنوان کرد: هیچ گونه محدودیت سنی برای آموزش هنر خوشنویسی وجود ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند این آموزش‌ها را با کمترین هزینه سپری کنند.

وی تصریح کرد: برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در زمینه مناسبت های مذهبی ، انقلابی و ملی می توان از هنر خوشنویسی بهره گرفت.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در منشور هنر متعهد به ما آموختند، این هنر متعلق به بشریت و برای همه جهان است، بنابراین شایسته است به گونه ای فکر کنیم وبیاندیشیم تا بتوانیم مرزهای هویتی اسلام و فرهنگ غنی اسلام را به زبان هنر بویژه در بین دانش آموزان گسترش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاضافه کرد: کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که خط تحریر به صورت روزمره کاربرد دارد و باید مهارت زیبانویسی از دوران‌کودکی به افراد آموزش داده‌ شود.

وی افزود: مهارت یادگیری و درست‌نوشتن جزو مهارت‌های مادر و پایه هستند که نیاز است در این زمینه دوره‌های آموزشی حتی برای معلمان برگزار شود.

فتح اللهی تاکید کرد: برای تقویت زیبانویسی باید در دانش‌آموزان انگیزه ایجاد شود لذا معلم یا فرد آموزش دهنده باید در این زمینه از تخصص کافی بهره ببرد چراکه معلمان با خط خوش می‌توانند به عنوان الگو در دانش‌آموزان انگیزه زیادی ایجاد کنند.

مسئولیت این کارگاه توانمندسازی به معلمان و دانش آموزان را علی الزامی بر عهده دارد.

استان البرز ۵۱۷ هزار دانش آموز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا