انصراف تیم ملی فوتبال سوئد از دیدار احتمالی با روسیه درپلی‌آف جام جهانی

به گزارش روز شنبه نخ نیوز، فدراسیون فوتبال سوئد ضمن تایید این خبر اعلام کرد که این تصمیم صرف نظر از محل برگزاری بازی احتمالی، به قوت خود باقی خواهد بود.

پیش از این فدراسیون فوتبال لهستان اعلام کرده بود که به دلیل حمله روسیه به اوکراین از دیدار با تیم ملی روسیه در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ انصراف می‌دهد.

براساس برنامه قبلی این دیدار قرار بود ۲۴ مارس (چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در مسکو برگزار شود. برنده این دیدار باید به مصاف برنده بازی سوئد و جمهوری چک برود.

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) نیز روز گذشته میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا را از شهر سن‌پترزبورگ گرفت و به فرانسه واگذار کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و ساعاتی بعد از آن نیز مسکو اعلام کرد که مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا