توسعه صادرات به کشورهای همسایه نیازمند ترسیم استراتژی است

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، «عباس بدخشان ظهوری» در دیدار با استاندار البرز که با موضوع گسترش همکاری های تجاری بین البرز و ارمنستان که در کرج برگزارشد، افزود:  برهمین اساس دولت  سیزدهم  برنامه ویژه ای در دستور کار دارد و تمام سفارتخانه ها برای تحقق این امر وارد عمل شده اند.
وی ااضافه کرد: عدم وجود استراتژی صحیح صادرات به کشورهای همسایه با آسیب  برای کشورمان همراه بوده  است.
ظهوری گفت: با توجه ویژه ای که اکنون از سوی دولت سیزدهم در این زمینه صورت گرفته به سوی رفع موانعی همچون خودتحریمی ها و اتخاذ تدابیر عملیاتی برای گسترش تبادلات به ویژه در حوزه صادرات حرکت می کنیم.
سفیر ایران در ارمنستان  افزود: ضعف مشخص ما، عدم معرفی جامع و قوی از توانمندی‌های موجود است که علیرغم دستاوردهای بزرگی که حاصل شده، هنوز دنیا آگاهی و شناخت لازم را از آنها ندارد.
این مسوول بیان داشت: باید صادرکننده داخلی تمام شاخص های  صادرات را رعایت کند که نوع بسته بندی، کیفیت و نحوه حمل و نقل از اهم آنها محسوب می شود.
وی افزود: باید ظرفیت های کشور های همسایه را شناسایی کنیم و بانک اطلاعاتی جامعی را داشته باشیم تا براساس نیازها به صادرات توجه کنیم.
ظهوری گفت: می توان با انعقاد تفاهم نامه و تعیین شرح اقدامات، به صورت عملیاتی برای اعزام کارگروه ها و معرفی محصولات به ارمنستان وارد عمل شد.

استان البرز سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که بخشی از محصولات آنها صادراتی است.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x