۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان احداث می‌شود

“وحید کرم الهی” روز دوشنبه در نخ نیوز افزود: سال ۸۰ طول چهارخطه های لرستان کمتر از ۲۰ کیلومتر بود و این رقم اکنون به ۶۰۰ کیلومتر رسیده است که اجرای این طرح ها در لرستان با اعتبارات استانی آغاز شد و با بودجه های ملی ادامه یافت.

وی با تشریح وضعیت چهارخطه های استان اظهار داشت: در حال حاضر چهارخطه خرم آباد – بروجرد به طول ۱۰۰ کیلومتر و چهار خطه الیگودرز از سه راهی چالانچولان به طول ۷۰ کیلومتر زیر بار ترافیک قرار دارند.

کرم الهی گفت: ۲۵ کیلومتر مسیر الیگودرز به اصفهان نیز در حوزه استحفاظی لرستان است که پنج کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص چهارخطه ازنا – شارند و وقوع تصادفات سال های اخیر در این محور نیز افزود: مجموع این محور ۷۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قرار داد.

کرم الهی تصریح کرد: از مجموع  ۳۵ کیلومتر تاکنون ۱۸ کیلومتر چهار خطه شده و۱۰ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اقدام است و پیش بینی می شود این مسیر تا پایان سال ۱۴۰۱ در حوزه لرستان چهارخطه شود.

وی بیان کرد: ۷۴ کیلومتر چهارخطه در مسیر ۸۷ کیلومتری خرم آباد – کوهدشت نیز بهره برداری شده و ۱۳ کیلومتر مابقی نیز در ۲ قطعه هشت و پنج کیلومتری در حال احداث است.

وی افزود: محور خرم آباد – نورآباد نیز به عنوان بخشی از کریدور غرب که جاده الشتر- فیروزآباد را هم در خود جای داده  ۹۰ کیلومتر است که ۷۴ کیلومتر آن چهارخطه شده است و با اختصاص مطلوب اعتبارات، پیش بینی می شود این کریدور تا ۱۴۰۱ به طور کامل بهره برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین در خصوص جاده ۱۲۰ کیلومتری خرم آیاد – پلدختر گفت: قبل از سیل ۹۸ حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر چهارخطه شده بود که با سیل تخریب شد و برنامه های راهسازی در این مسیر متاثر از سیل تغییر کرد.

کرم الهی افزود: بنابراین به جای چهارخطه کردن محور پرمخاطره کنونی، حدود ۵۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه جدید در چهار قطعه تعریف شد که سه قطعه آن به پیمان رفته و در حال انجام کار است.

وی ادامه داد: محور کوهدشت به پل سیمره نیز  ۱۸ کیلومتر است که حدود پنج کیلومتر ابتدایی آن چهار خطه شده است و هم اکنون در حال برگزاری مناقصه برای ادامه این مسیر در محل کوهدشت  – دوراهی زانوگه هستیم.

وی اظهار داشت: هفت کیلومتر از محور بابازید به پل سیمره که مستعد حوادث بسیاری بوده چهارخطه شده است و برای ۱۸ کیلومتر مابقی نیز قرارداد ۸۳ میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد شده و در حال انجام است.

کرم الهی با بیان اینکه عملیات چهارخطه کردن ۱۱ کیلومتر از محور بروجرد – نهاوند با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است تصریح کرد: پیش بینی می شود تا چهار سال آینده تمام محورهای مهم استان که توجیه فنی و اقتصادی دارند به چهار خطه تبدیل شوند.

به گفته وی هم اکنون حدود هشت هزار کیلومتر راه ارتباطی در لرستان وجود دارد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x